Ayla Erduran-Sedef Erçetin-Burçin Büke 25/02/2013

14130-ayla_erduran-1

Bu kadar yetenekli ismi bir konserde izlemek pek mümkün olmuyor. Ayla Erduran gibi dev bir ismi izlemek de benim için büyük mutluluktu. Burçin Büke’yi yıllar önce bir konserde izlemiştim. Uzun süre sonra onunla yine buluştum. Sedef Erçetin’in Metamorphosis adlı albümünü en kısa zamanda edineceğim. Bu üç müzisyenin enstrümanlarına olan yetkinliklerine diyecek bir şey yok zaten. Ben izninizle, 25 Şubat akşamı gerçekleşen konser hakkındaki görüşlerimi belirtmek istiyorum.

Konserin ilk bölümünde Brahms’ın Piyanolu Trio No.1 Op.8 Si Majör adlı eserini dinledik. Brahms bu sezon en çok dinlediğimiz bestecilerin arasında yer alıyor. Bu arada yanlış anlaşılmasın, Brahms en sevdiğim besteciler arasındadır. Ama artık Süreyya Operası dinleyicileri farklı bir şeyler de duymak istiyorlardır. Süreyya izleyicisi bu sezon, Borusan Quartet’in üç bestecimizin eserlerini seslendirdiği konser dışında, Klasik ve Romantik Dönemle yetindi şu ana kadar.

Ben bu üçlünün, konser boyunca çok iyi bir uyum yakaladığını düşünüyorum. Ama Brahms’ın Triosunun Scherzo allegro molto başlıklı bölümünde hafif de olsa bir sorun hissettim. Sedef Erçetin, parçanın adagio başlıklı bölümünde çellosuyla bizi başka diyarlara götürdü gerçekten. Genel olarak çok iyi bir performans dinledik ve ikinci bölümdeki Rachmaninov icrasını merakla beklemeye başladım.

sedef_ercetinatala_01

Konserin ikinci bölümünde Rachmaninov’un Piyanolu Trio No.2 Elagiaque Op.9 Re Minörünü dinledik. Bu üçlü, eserin icrası sırasında Süreyya’yı uçurdu desek yalan olmaz. Özellikle Büke’nin Moderato ve Allegro Risoluto bölümlerinde çok iyi bir performans sergilediğini düşünüyorum. Burçin Büke bize bir Rachmaninov dinlediğimizi hatırlattı performans sürecince. Rachmaninov bu güzel, narin ama bir o kadar da asi eserini bestelerken neler hissetmiş bilmiyorum. Ama ben sanki büyüyüp gelişen asi bir bireyin sesini duydum. Büke piyanosuyla, bize gelişip büyüyen bireyin sesini çok güzel hissettirdi. Moderato bölümünde bu bireyin büyüme evresine tanıklık ettik belki de. Eser ilerlediçe, bu bireyin karşı çıkışlarını dinledik. Eser Sedef Erçetin’in güzel ve ince, Büke’nin ise sert ama üzgün sesiyle sonlandı. Büke bize bu gelişimi çok güzel betimledi. Eserin her dakikasında piyanosuyla birlikte Burçin Büke de büyüdü.

Her açıdan büyüleyici bir akşamdı benim için. Bu üç büyük yeteneği, değeri izleme fırsatına ulaşan az sayıdaki İstanbulludan biriydim. Bu trionun, tekrar ne zaman bir araya geleceğini merakla bekliyorum. Bu konseri kaçıranların, ileride mutlaka gerçekleşecek diğer konsere kesinlikle katılmaları gerektiğini düşünüyorum.

burcin-buke

Bir Cevap Yazın

