Verda Erman-Atilla Aldemir 11/03/2013

verda

Pazartesi akşamı iki büyük ismin konserine gittim. Vizeler öncesi belki de gidebileceğim son konser olduğu için, olabildiğince keyfini çıkarmaya çalıştım. Herhalde bir süre için yeterli olur. Atilla Aldemir ve Verda Erman, Türk klasik müzik severler tarafından yakından tanınan isimler.

Verda Erman hakkında daha bu ay Andante dergisi bir dosya hazırladığı için konsere büyük bir heyecan ve merakla gittim. Konserin ilk bölümünde Beethoven İlkbahar Sonatı No. 5 Fa Minör Op. 24 seslendirildi. Ben tabii ki de bir uzman değilim ama bu sene izlediğim en iyi performanslardan birini çıkardı Verda Erman-Atilla Aldemir ikilisi. Kadınlardan yana pek şansı olmayan Beethoven’in bir bahar gününde bir kadınla olan ilişkisini anımsattı bana. Gerçekten güzel başlayan bir gün, Aldemir  pizzicatolarıyla son buldu. Herhalde 19. yüzyılda trip atmanın sesi böyle olur diye düşündüm. O zaman da olan bir şeymiş yani, yeni bir şey değil. Erman-Aldemir ikilisi hiç aksamadan çok güzel bir performans sergilediler. Özellikle  Allegro başlıklı ilk bölümü çok başarılı buldum.

235668

Konserde ikinci eser Brahms’ın Piyano Keman Sonatı No. 3 Re Minör Op.108’i oldu. Ben bu performansı İlkbahar kadar beğenmediğimi söylemeliyim. Özellikle İlk bölümün başlarında bir konsantrasyon eksikliği olduğunu hissettim. Ama bunu söylerken tamamen kendi görüşüm olduğunu da belirtmeliyim. Bu eserde en beğendiğim bölüm,  Presto Adiago oldu. Erman-Aldemir ikilisi Beethoven’da sağladıkları başarıyı bu bölümde de yansıttılar. Ama genel olarak Beethoven’da yakaladıkları düzeyi yakalayamadılar.

Konserin ikinci yarısında Cesar Franck’in Piyano Keman Sonatı, FWV 8 La Majör Viyola düzenlemesiyle seslendirildi. Hem viyolaya hem kemana bu kadar hakim çok isim var mıdır bilmiyorum. Aldemir de bu isimlerden birisi. Benim çok tanıdığım bir besteci olmamasına rağmen bu eseri de keyifle dinledim. Konser, yapı olarak diğerlerinden farklı, daha çok bireysel seslerin öne çıktığı bu eserle son buldu. Ben de Süreyya Operası’nda yine iki harika ismi izlemiş oldum.

images (18)

Verda Erman-Atilla Aldemir ikilisi çok güzel, romantik bir gece yaşattılar. Anladığım kadarıyla bu iki müzisyen, yurt dışında yaşamaları sebebiyle çok fazla dinlenemiyorlar. Ben de bu güzel geceye tanıklık eden az sayıdaki seyircilerden biriydim.

Bu arada Ferdi Statzer’le ilgili kısa bir belgesel yapmaya karar verdim. Türkiye’mizde nice piyanistlerin (Verda Erman da dahil) yetişmesinde büyük emeği olduğunu öğrendiğim bu isim, geniş kesimlerce tanınmayı hak etmiyor mu?

8 aralık

One thought on “Verda Erman-Atilla Aldemir 11/03/2013

  1. Yazınıza, dinlememiş olmama rağmen,bu iki sanatçıyı çok çok iyi tanımaktan dolayı tamamen katılıyorum.Yalnız kemanı ve viyolayı eşit derecede mükemmel çalan biri vardı. Nuri İYİCİL.Sanırım dinleyememişsinizdir.Ne yazıkki piyasaya kayıtları sunulmamaıştır. Saygılar.Ece İDİL

Bir Cevap Yazın

