Trio Gradiva 07/10/2013

1013104_585470074843740_1419313870_n

Süreyya Operası’nda bu sezonun ilk oda müziği konseri, geçtiğimiz Pazartesi günü gerçekleştirildi. Ben de tabii ki bu ilk konserde oradaydım. Hande Özyürek (keman), David Pia (viyolonsel), Fedele Antonicelli (piyano)’dan oluşan Trio Gradiva, bize Schubert, Mendelssohn ve Arensky’den oluşan bir program hazırlamıştı. Aslında ben bileti aldığımda programda Mendelssohn yerine Beethoven bulunuyordu. Beethoven’ın ardından Schubert’i dinlemek daha hoş olurdu diye düşünüyorum. Ben her zaman olduğu gibi, yine konser hakkındaki görüşlerimi aktaracağım.

İlk eser Schubert’in Mi Bemol Majör Noktürn Op. 148’ydi. Bana sanki olması gerektiğinden daha yavaş gibi geldi. Ayrca David Pia ile Hande Özyürek arasında bir uyumsuzluk olduğunu hissettim.  Genel olarak eseri yansıtmakta çok başarılı olamadılar. İkinci olarak ise Mendelssohn Re Minör Üçlü No.1 Op. 49 seslendirildi. Eserin Molte Allegro ed agianto başlıklı giriş bölümünde Pia ve Antonicelli arasında yine bir uyumsuzluk vardı. Ayrıca piyanist Antonicelli’nin, eserde tempo  kaybettiğini düşünüyorum. İkinci ve üçüncü  bölümler ise hoşuma gitti gerçekten. Bence Trio’nun kendini en rahat hissettiği  bölüm, Allegro assai appassionato başlıklı dördüncü bölümdü. Benim daha önce duyumladığım uyum sorunları bu bölümde yoktu diye düşünüyorum.

view_B8S1011

Konserin ikinci bölümününde ise Arensky’nin Re Minör Üçlü No. 1 Op. 32 adlı eseri seslendirildi. Benim çok fazla aşina olduğum bir besteci değildi. Arensky’nin eseri ilk bölüme göre daha iyi seslendirildi. İlk bölümde çok da iyi olmadığını düşündüğüm David Pia, Arensky’nin eserinin Allegro non troppo başlıklı dördüncü bölümünde bütün hünerini gösterdi. İnsan her konserden mutlaka bir şeyler öğreniyor. Bu konserde de Arensky’nin bu triosunu öğrenmiş oldum. Özellikle bu eserin birinci bölümünün, önceden bilmeseler de salondaki çoğu kişiye tanıdık geldiğini düşünüyorum.

main

Pazartesi akşamı genel olarak güzel bir konser dinledik ve ben Hande Özyürek gibi bir ismi tanımış oldum. Ülkemizde çok fazla kayıt yapılmadığı için, benim gibi müzik dünyasının içinde olmayan gençler, ancak konserler sayesinde bu değerli müzisyenleri tanıyabiliyor. Hande Özyürek’in, Süreyya’da dinlediğim en iyi keman sanatçılarından biri olduğunu düşünüyorum. Umut ediyorum ki onu bir gün solist olarak dinleme şansına da sahip olurum.

cats

Mehmet Berkay Sülek

Bir Cevap Yazın

