Klasikle Cazın Buluşması

B_Büke-Cana Gürman afis

Bu sezon gidebildiğim ikinci konser, Cana Gürmen ve Burçin Büke’nin “Klasikle Cazın Buluşması” adlı konseri oldu.  Benim de daha önce röportaj yapma onuruna eriştiğim bu iki değerli sanatçıyı birlikte izlemek büyük keyifti.

Konserin ilk bölümünde Şostakoviç  Konçertino, Gershwin Prelüdler ve D Milhaud’un Scaramouche (iki piyano için süit) adlı eserleri seslendirildi. İlk eser olan Konçertino’dan sonra nasıl bir konser izleyeceğimi tahmin ediyordum.  Bu ikili ilk andan itibaren çok iyi bir uyum yakaladı.  Burçin Büke ve Cana Gürmen’in tuşlarından yükselen seslerle başka diyarlara sürüklendim. Eseri dinlerken kendime bir hikaye oluşturdum . Bence bir yorumun ne kadar iyi olduğunu gösteren şeylerden birisi budur. Beni Şostakoviç’in bu güzel eserine sürüklediler. Konserin ikinci eseri ise Gershwin’in Prelüdleri’ydi. Bu eserde yine harika bir performans çıkardı Gürmen-Büke ikilisi. Gershwin’in kendini hemen belli eden melodileriyle bizi yakalamayı başardılar. Son olarak ise D. Milhaud’un Scaramouche adlı eserini yorumladılar. Her konserden yeni şeyler öğrenmeye devam ediyorum.  Bu eseri de zevkle dinledim.

cana-burcin2

Konserin ikinci bölümünde C. Bolling’in Sonat’ı seslendirildi. Konserde bu eseri ilk defa duyduğumu zannettim  ama  eseri dinledikten sonra hatırladım. Tunçel Gülsoy’un Cazkolik’teki radyo programının açılış müziğiydi. C. Bolling’ın eseri çok ilginçti. Süreyya Opera’sının sitesinden öğrendiğime göre,  70’li yılların başında bir televizyon yapımcısı, Claude Bolling’ten programı için beş dakikalık çok değişik bir beste yapmasını istemiş. Bunun üzerine Bolling, arkadaşı klasik piyanist Jean Bernard Pommier ile beraber çalabileceği kısa bir piyano düeti yazmış. Bu beste o kadar büyük bir sükse yapmış ki, arkadaşı Pommier, Bolling’ten bu eseri sonat formunda bir konser parçası haline getirmesini istemiş. Eserde Gürmen ve Büke’ye, kontrbasta Yaz Baltacıgil, perküsyonda ise Müşfik Uzun eşlik etti.  C. Bolling’ın bu eserini de büyük bir keyifle dinledik.

Pazartesi akşamı  çok güzel hazırlanmış bir programı,  çok iyi sanatçılardan dinlediğimizi düşünüyorum.  Cana Gürmen ve Burçin Büke gibi iki değerli sanatçıyı aynı konserde dinlemek pek mümkün olmuyor. Hele bir de Anadolu yakasında yaşıyorsanız. Umarım bu ikili, Anadolu yakasında yapacakları konser sayısını artırabilirler.

Mehmet Berkay Sülek

One thought on “Klasikle Cazın Buluşması

Bir Cevap Yazın

