Henk Neven- Storioni Trio Konseri Rotterdam

Henk Neven hakkında daha önce de yazmıştım. Ece İdil ile yaptığım röportaj sayesinde Neven’den haberim olmuştu. Rotterdam’da konseri olduğunu öğrenince çok sevindim. Bu konseri kaçırmak gibi bir şey söz konusu olamazdı. Neven bu konserde Beethoven Scottische Lieder’den eserler seçmişti. Neven’a konserde Storioni Trio eşlik etti. Konserin ilk bölümünde “Beethoven Trio No.4 ” ve “Scottische Lieder”den kısımlar seslendirildi. İkinci bölümde ise “Beethoven Piano Trio No. 1″e yer verildi.

Storioni Trio, ilk iki bölümde çok iyi bir performans gösterdi fakat Çellist Marc Vossen bir kaç yerde sorun yaşadı. Ben özellikle piyanist Bart Van de Roer’ın performansını çok beğendim. Piyanonun öne çıkabileceği böyle bir eserde, öne çıkmadı. Özellikle de üçüncü bölümde piyano için yazılmış  çok güzel pasajlar varken. Trio’nun kalitesini üçüncü bölümde daha rahat anlayabildik diye düşünüyorum.

Trio’nun performansından sonra asıl beklediğim an geldi.  Neven ve Trio’nun iyi bir uyum yakaladığını düşünüyorum. Neven ne Trio’yu bastırdı ne de kayboldu. Olması gerektiği gibiydi. Ama bence onun sesine en uygun olan eserler  “The Lovely Lass of Inverness” ve “Farewell, Farewell Thou Noisy Town” dı.  Seslendirdiği diğer şarkılarda, sesin bir esneklik göstermesi gerektiğini düşünüyorum; çünkü biraz daha komik ve sevimli sesler barındırıyordu. Onu tek eleştirebilceğim nokta bu oldu. Neven “The Sea” adlı CD’sinde olduğu gibi, daha ciddi eserlerde daha iyi bir performans gösteriyor diye düşünüyorum. Trio’nun da Neven’e çok iyi eşlik ettğini söylemem gerekir.

Konserin ikinci bölümünde ise  “Beethoven Piano Trio No.1″seslendirildi. Birinci  bölümde çok beğendiğim  Bart Van de Roer’in, ikinci bölümde bazı yerlerde ritmini kaybettiğini hissettim.  Ama sonuç olarak, benim yine çok hoşuma giden bir performans ortaya koydular.  Umarım  Rotterdam’dan gitmeden Neven’i bir kez daha dinleyebilirim.

Mehmet Berkay Sülek

Bir Cevap Yazın

