Youniversıty

Ülkemizde yasaklanan YouTube’da nasıl madenler var hep birlikte bakalım istiyorum. Sayısız belgesel, konserler ve en önemlisi daha çok Amerikan üniversitelerinin paylaştığı dersler. Birkaç üniversite ön plana çıkıyor. Yale , MIT , University of California, Biola ve East Tenessee. Bunlar dünyada herkesin bildiği, eğitim görmeyi hayal ettiği üniversiteler. Biola ve East Tenessee biraz ayrı dursa da. Şimdi daha önce birkaçını paylaştığım derslere bakalım.

Contemporary Art Trends-Biola

Jon Andersson benim şimdiye kadar gördüğüm en iyi öğretmenlerden biri. Anlaşılması zor konuları çok güzel açıklıyor. Benim anladığım kadarıyla normal derslerin yarısını koymuşlar. Bazı videolar birden kesiliyor ama bence yine de çok değerli dersler. Özellikle “Conceptual Art” videosu tavsiye edilir.

Intro to Theathre-East Tenessee

Bir intro dersi olduğu için tiyatroyla biraz ilgilenmiş herkesin bilebileceği bilgilerle başlayan ders sonlara doğru hızlanıyor. Bu bir tiyatro tarihi dersi olmasa da çok önemli bilgilere ulaşabiliyorsunuz. Bobby Funk’ın bitmeyen enerjisi de cabası.

Listening Music with Craig Wright-Yale

Bu derste gerçekten YouTube’da bulabileceğiniz en iyi derslerden birisi.  Craig Wright, daha çok klasik batı müziği üzerine odaklanıyor. Müzik hakkında bir şeyler öğrenmek isteyenlere tavsiye edilir. Craig Wright, Bernstein’in izinden gidiyor.

Film Experience-MIT

MIT’de medya bölümü olduğunu kim düşünürdü. David Thornburn, “İtalyan Neo Realism”, “Chaplin”, “Keaton”, “70s” gibi konuları işliyor. Ne yazık ki bütün dersleri koymamışlar. Biraz atlayarak 7 dersin videosunu koymuşlar. Olsun bu kadarı da yeter bize.

Evolution, Ecology and Behaviour-Yale

Benim de yeni izlemeye başladığım bir ders.  Evrim teorisine ilgi duyanlar için internette bulunabilinecek iyi bir kaynak .

Benim ilgimi çeken dersleri sizlerle paylaştım ama daha pek çok konuda dersler var. MIT, özellikle teknik alana ilgi duyanlar için önemli bir kaynak.  Dünyanın en iyi 50’si arasına giren üniversitelerin derslerini izleyebiliyorsunuz.  Mesela Yale Courses kanalında “Intro to Ancient Greece” adlı bir ders var. Dersin hocası Donald Kagan, onun hakkında yaptığım kısa bir araştırmada bu konuda en önde gelen uzmanlardan biri olduğunu öğrendim.

Daha sonra da YouTube üzerindeki birbirinden değerli belgeselleri sizlerle paylaşacağım. Tabii bu belgesellerin Youtube’da yer alması ne kadar yasal bilmiyorum ama kaynakların herkese açılması çok güzel gerçekten. Böyle bir şeyin cezasının olmamasını umuyorum.

Mehmet Berkay Sülek

 

 

 

 

Bir Cevap Yazın

