Scribo, Pingo Ergo Sum-1

Salzburg macerası benim için yaklaşık bir sene önce başladı. Tam olarak nasıl haberdar oldum bilmiyorum, çünkü Akademi hakkında bir şeye rastlamak oldukça güç. Hayatta sadece güçlü, akıllı ya da güzel olmak yetmiyor, şanslı olmak da gerekiyor. Sazlburg da benim bu yazki şansımdı.

Yurt dışında eğitim için geçirdiğim ilk günler, benim için her zaman zor olmuştur. Gerçi bu eğitim, Amerika’daki bir yıllık lise son ve Hollanda’da geçirdiğim altı aylık Erasmus eğitimlerine göre çok kısaydı, sadece on günlük bir ayrılıktı. Fakat uçakla seyahat ediyor olmak ve ne olursa olsun bildiğim yerlerden ayrı kalmak beni daima germiştir. Özellikle uçuş kısmı… Öyle ki gerginliğim bir hafta öncesinden başlar ve uçaktan inince de artık kendimi nasıl kasıyorsam dayak yemiş gibi olurum. Neyse, uçaktan bu sefer de başıma bir iş gelmeden indim ve haritayı kullanarak kalacağım yeri kolayca buldum. Yalnız kaldığım yerin bir hostel mi yoksa yurt mu olduğunu anlayamadım. Ortada hiçbir görevli yoktu. Yaklaşık on dakika ne yapacağımı bilemeden binanın içinde dolandım. Neyse ki sonunda karşıma biri çıktı. O da gülümseyerek, ‘Ben temizlikçiyim’ dedi ve duvardaki listeyi gösterdi. Listede isimler yazıyor ve ismini bularak odana yerleşiyorsun. Fakat hostelin yeri çok iyiydi. Hem derslerin yapıldığı kaleye çok yakındı, hem de şehir merkezindeydi. Odamda biraz dinlendikten sonra şehri dolaşmaya çıktım. Salzburg’a daha önce ailemle de geldiğim için, onlarla gezdiğimiz yerleri görünce içimi bir hüzün kaplıyordu ki ben evdeki basketbol topuna bile gönülden bağlıyımdır.

İlk dikkatimi çeken şey, şehrin merkezine dev bir ekran kurmalarıydı. Aynı tarihlerde Salzburg Müzik Festivali de devam ediyordu ve meğer o büyük ekranda Avusturya’nın futbol maçları yerine tam da bizdeki gibi! konserleri gösteriyorlarmış. İlk günde ise, geçtiğimiz yıl Türkiye’de bütün Beethoven piyano sonatlarını çalan Buchbinder vardı ve evet yine Beethoven çalıyordu. Keyifle izlediğim konserin ardından, hostelin hemen yanındaki sevimli Meksika restoranına gittim. Orada ilk günden çok da para harcamayayım diye düşünerek, sadece patates yiyerek iki de bira içtim. Birkaç saat orada vakit geçirip odama geldiğimde internetin de olmadığını görünce, erken saatte yatağa geçiş yaptım.

Sabah kapıda tatlı bir kızla karşılaşarak, bu güne güzel başlıyorum diye düşündüm. Kısa bir sohbetten sonra aynı sınıfta olduğumuzu anladık. Madem ikimiz de aynı atölyedeyiz, neden birlikte kahvaltı yapmıyoruz dedik. Onun bildiği, yakınlardaki bir kafede kahvaltı yaptık. Mira genç bir ressamdı. Belçika Antwerp’te okumuş ve yüksek lisansını yeni bitirmiş. Ben kaleye fünikülerle çıkmayı planlıyordum ama Mira’nın aklına uyup yürüyerek çıkmayı kabul ettim. Bir on beş dakika geçmişti ki Mira’dan da benden de yorgunluk sesleri gelmeye başladı. Oldukça zorlanarak derslerin yapılacağı kaleye ulaştık. Derse kaydımızı yaptırdık ve Akademiye dair kişisel eşyalarımızı teslim alarak sınıfımıza çıktık.

Sınıfımız tam da hayal ettiğim gibi  son derece karakteristik bir güzel sanatlar sınıfıydı. Herhalde en ilginç manzara da bizdeydi. Biz Mira ile beklemeye başladık. Öğrenciler birer ikişer geliyordu ama sonuç benim için tam bir sürpriz oldu, çünkü on iki kızın yanındaki tek erkek bendim! Hocamız, Frieze gibi dünyanın en seçkin dergilerinden birinin editörlüğünü yapmış, Jennifer Allen’dı. Heyecanla beklediğim ‘Art of Writing and Theory’ dersi için bizi çok bekletmeden geldi. İsimlerimizi kontrol ederek ayağa kalkmamızı istedi ve elindeki koli bandını masanın öbür ucunda bulunan kısa, sarışın ve her halinden özel biri olduğu belli olan kıza doğru fırlattı… (devamı gelecek)